Instagram: co je to a jak s ním začít

Instagram ikona aplikace

Sociální sítě bezesporu vládnou současnému modernímu světu. Už nejsou pouze způsobem, jak udržovat kontakt se svými blízkými i na dálku, ale jsou také možností, jak si slušně přivydělat. Být takzvaným influencerem je dnes trend a kdo ním není, pokouší se o to. I když se to nezdá, ve světě Instagramu kolují denně stovky tisíc korun. Propagace produktu nebo služby u sledovaného jedince je mnohdy výnosnější než všechny billboardy ve městě. Abyste byli také tím, kdo si bude moct vydělávat jen díky účtu na sociální síti, prozradíme vám, jak pozvednout Instagram na vyšší úroveň.

Instagram jako nejrychleji rostoucí sociální síť

Pokud se ženete právě na Instagram, pokud ho chcete dobýt, měli byste o něm něco vědět. Mluvíme o jedné z nejrychleji rostoucích sociálních sítí, kterou má pod svými křídly americký gigant jménem Facebook. Hovoříme také o jedné z nejstahovanějších aplikací nejen v App Storu, ale také na Googlu.

Z posledních průzkumů vyplývají zajímavé statistiky říkající, že více jak šedesát procent uživatelů otevírá Instagram každý den a věnuje se mu minimálně půl hodiny denně (toto číslo se však neustále zvyšuje). 

Uspět na sociálních sítích není těžké

Mýlí se ten, kdo se domnívá, že uspět na sociálních sítích nelze nebo že je to až příliš těžké. Člověk se jen musí řídit několika pravidly. Předně se nesmí věnovat něčemu, čemu nerozumí. Pokud sportovec postaví Instagram na bytové architektuře jenom proto, že je zrovna stylová, nedočká se žádného úspěchu. 

Stejně tak neuspěje člověk, který si nakoupí falešné sledující jenom proto, že je to jakási zkratka. Podobného scénáře se dočká i jedinec bez sebemenšího plánu.

Trávení času na instagramu
Trávení času na Instagramu

Vše začíná uživatelským jménem

Předně platí, že byste se sociálním sítím měli hlavně věnovat. Právě v tom spočívá úspěch. Zvolte si správné uživatelské jméno, které nebude nijak zavádějící a které půjde ruku v ruce se zaměřením vašeho profilu. Napište své skutečné jméno, přidejte profilovou fotografii, vyplňte popisek o vás a samozřejmě link na webové stránky, pakliže je máte.

Jelikož všechno začíná právě zmiňovaným uživatelským jménem, dopřejte jeho výběru čas. Vymyslete něco chytlavého, nemusí se nutně jednat o spojení jména a příjmení vaší osoby. Upusťte uzdu své kreativitě a fantazii.

Přidávejte pravidelně tématický obsah

Abyste uspěli na Instagramu, je klíčové vyplnit ho příspěvky. O nich to také celé je. Nemusí se však nutně jednat o fotografie, můžou to být tipy, rady, grafická zpracování cenných triků. Pokud se však rozhodnete pro fotky, klaďte důraz na jejich ostrost i relevantnost k vašemu zaměření.

V poslední době se oblíbili posty, které jsou hodnotné a přínosné. Lidé se sice rádi pokochají, ale na druhou stranu touží po informacích a proč je nezískat od někoho, kdo se konkrétní tématice věnuje? Pokud jste vášnivým sportovcem, sdílejte tipy na cviky nebo rady, jak se před cvičebním setem protáhnout. Upoutáte pozornost. 

Tématické instagramové příspěvky
Tématické Instagramové příspěvky

Zvolte si své barvy

Jak již bylo zmíněno, příspěvky na Instagram nejsou jenom o fotografiích, ale jsou také o grafice. Investovat do kvalitní šablony na míru, která konečný feed posune o level výš je bezesporu krok dobrým směrem. Při výběru šablon ale popřemýšlejte nad jednou věcí, a sice nad tím, jaké barvy na svůj profil zakomponujete. Právě odstíny totiž ovlivňují náladu i zájem jednotlivých uživatelů. 

Ukázalo se, že nejlépe funguje modrá barva. Pokud je ve snímcích zakomponována (byť jsou do tohoto odstínu upravené jednotlivé fotografie), mají větší úspěch než příspěvky s dominantní červenou či žlutou. Úspěch také mají spíše snímky světlejší než posty, které jsou laděny do tmavého odstínu.

Hashtagy jsou klíčem k úspěchu

Nezapomínejte k jednotlivým postům přidávat i relevantní hashtagy, skrze které vás lidé najdou. Ještě donedávna platilo, že je lepší je umístit do prvního komentáře pod příspěvek, ale nyní se navrací do popisu postu. Zvýší se tím pravděpodobnost snadné dohledatelnosti. 

Díky hashtagům navíc dojde k pomyslné kategorizaci příspěvků. A jelikož lidé sledují i snímky jednotlivých “tagů”, mohou na vás hravě přijít. Proto jim věnujte čas a nemávněte nad nimi rukou.

Používejte na Instagramu hashtagy
Používejte na Instagramu hashtagy
Ohodnoťte tento článek

Napsat komentář