Už vás nebaví tradiční zaměstnanecký poměr, ale raději byste se přesunuli „na vlastní nohu”? Nabízí se hned několik možností toho, jakým směrem se v podnikatelském světě vydat. Stát se šéfem sám sobě však vyžaduje pořádnou dávku trpělivosti, vytrvalosti a také disciplíny, a právě s tímto vědomím do svého vlastního podnikání vstupte. Pokud jste si vědomí výše uvedeného, je čas si vybrat směr, kterým se vydáte.
Obsah článku
Online marketing
Pokud se chcete postavit na vlastní nohy, v současné době se vyplatí přesunout se do online světa. Není to proto, že by zde bylo práce o chlup víc, ale spíše proto, že se celé působení trhu postupně přesouvá právě do onlinu. Firmy chtějí prodávat, ale od koronavirové pandemie zájem o tradiční kamenné prodejny značně pohasl. Dokonce i obory, které online světu dlouho vzdorovaly, mu nakonec musely podlehnout, jinak by se zhroutily jako domeček z karet.
A právě jim můžete pomoct tím, že se pustíte do online podnikání se zaměřením na online marketing. Jelikož se do světa online přesunula velká spousta podniků, automaticky se tím zde zvýšila i konkurence. Svým budoucím zákazníkům ale můžete nabídnout právě možnost vyniknout a vyhrát nad konkurenčními podniky.
Franchising
V případě, že vás lákají služby, ale obáváte se, že své vlastní jméno se vám nepodaří vybudovat, nemusíte se svého snu o podnikání v tomto odvětví vzdávat. Naopak. Můžete to vyzkoušet, vždyť existuje franchising – podnikatelská příležitost, kterou můžeme označit za takovou jízdenku do už rozjetého vlaku.
V praxi to znamená to, že si jen vyberete atraktivní franšízový koncept a otevřete si pobočku pod už fungující, zajetou značkou, které se v minulosti podařilo vyhrát konkurenční souboj a která už má svou stálou klientelu. Jinými slovy se tím snižuje pravděpodobnost neúspěchu.
Fotografování
Máte oko na vynikající fotky? Baví vás upravování fotografií a říkáte si, jak skvělé by to bylo, kdyby vám za fotky někdo platil? Věřte tomu nebo ne, ale vaše představa nemusí být pouze snem, nýbrž realitou. Fotografování je disciplínou velmi poptávanou, a to ať už lidé působí v onlinu nebo off-linu.
V praxi se kupříkladu fotí nejen produkty, ale také nejrůznější eventy (čili události), svatby nebo se koná tradiční portrétové focení.
Mentor nebo kouč
V posledních letech možná evidujete zvýšený zájem o trochu netradiční profesi, a sice profesi kouče nebo mentora. Spousta lidí chce totiž uspět, ale nezřídka se stává, že to lidé vzdají z důvodu chybějící disciplíny nebo sebedůvěry. A právě tomuto černému a nechtěnému scénáři se pomocí kouče nebo mentora předchází.
Mentora nebo kouče z vás nedělají certifikáty, které obdržíte, ale zkušenosti, které během svých let naberete. Můžete mentorovat i tehdy, pokud jste například dlouhodobým trenérem nějakého sportu.
Influencer
Trochu kontroverzní profese, ale rozhodně ji do kategorie „online podnikání” můžeme uvést. Lidé si to neuvědomují (a bohužel ani mnozí influenceři), že ze spoluprací, které při brouzdání na sociálních sítích běžně evidujeme, plynou odměny a z těch je nutné odvádět daně. V nejlepším případě by tedy mělo dojít k vyfakturování nebo alespoň k sepsání nějaké smlouvy.
I když se proti influencerství poměrně zbrojí (důvodem toho jsou nakoupení sledující na mnoha profilech), ti, kteří mají skutečně vybudované publikum je tím nejlepším prodejním kanálem. Jen je tedy nyní těžké najít takový profil, kde organickou cestou sledující přibyli.
Hlídání mazlíčků nebo dětí
Pokud chcete rozjet své podnikání v takové oblasti, která není online, pak se nabízí dělat chůvu. A to nemusíte nutně dětem, ale také domácím mazlíčkům. V současné době se domácích mazlíčků nachází v rodinách mnoho, ovšem práce neumožňuje to, abychom se jim plnohodnotně věnovali. A to je škoda, nemyslíte? Lidé si to uvědomují, proto hledají hlídání, aby mazlíčci nepocítili, že se jim jejich pánové nevěnují.
Samozřejmě se můžete starat také o děti. To je však služba starší čili je zde konkurence krapet výraznější.